Planujesz kupić syntezator Moog Matriarch lub Grandmother? A może jeszcze nie jesteś zdecydowany? Przybliżamy kilka różnic i podobieństw pomiędzy modelami.
Teraz na pewno łączy je jedno: do każdego nowo zakupionego syntezatora Matriarch, Matriarch Dark, Grandmother lub Grandmother Dark otrzymasz ZA DARMO wysokiej jakości sztywny pokrowiec serii SR! Pospiesz się, bo oferta jest ważna tylko do końca września!
Grandmother to klasyczny subtraktywny syntezator z dwoma napięciowo sterowanymi oscylatorami, które mogą być synchronizowane, z klasycznym filtrem drabinkowym, sekcją obwiedni i generatorem wolnych przebiegów. Instrument ma znakomitą dynamiczną klawiaturę firmy Fatar i cyfrowe dodatki w postaci interfejsu MIDI i gniazda USB, dzięki którym może stać się pomostem między komputerowym DAW-em i w pełni analogowym systemem modularnym.
W instrumencie zastosowano moduły oparte na Minimoogu Model D. Użyto oscylatorów ze starych systemów modularnych, co dało jeszcze cieplejsze brzmienie, które można też określić jako „wielkie” lub „tłuste”. Innym niespodziewanym dodatkiem jest prawdziwy sprężynowy pogłos – to prawdziwa sprężyna, która „gra” po poklepaniu obudowy instrumentu 🙂
Matriarch to taki większy Grandmother za sprawą dłuższej klawiatury (49 klawiszy) wyposażonej w dynamikę i Aftertouch.
Powiększona obudowa pozwoliła też na umieszczenie większej liczby modułów. Uwierz, dawno nie było analogowego Mooga z tyloma oscylatorami. Każdy z nich oferuje różne przebiegi, zakresy oktawowe i możliwość synchronizacji. Oczywiście jest też generator szumu, wejście zewnętrzne, mikser oraz dwa filtry z rezonansem!
Matriarch ma wprost nieograniczoną paletę możliwości brzmieniowych. Jego brzmienie jest potężne, kremowe, ostre. Oscylatory brzmią tak tłusto, że czasem wystarczy jeden, żeby uzyskać potężny bas. Wisienką na torcie jest Delay. Nie dość, że w pełni analogowy, co objawia się niezwykłą miękkością powtórzeń, to w dodatku stereo, co sprawia, że w założeniu monofoniczny instrument potrafi wypełnić całą przestrzeń w miksie.